h19 Centrum voor de Kunsten is een organisatie voor kunst- en cultuureducatie & -participatie in en om Oosterhout. Bij h19 werken met groot enthousiasme kunstenaars, muzikanten, theatermakers, dansers, fotografen, schrijvers en ondersteunende medewerkers die allemaal flexibele werkvoorzieningen nodig hebben in deze continu geopende non-profit organisatie. Een creatieve uitdaging die alle diensten van Global-e ICT solutions bestuift.
Robert Spronk, ICT manager bij h19 Centrum voor de Kunsten, is al 25 jaar werkzaam bij h19 en heeft op iedere stoel gezeten; van conciërge tot muziekdocent en van directeur tot ICT. Met een verleden dat doordrenkt is door muziek lijkt de overstap naar IT ietwat merkwaardig. Echter, tijdens Spronks opleiding op het conservatorium kreeg hij de smaak te pakken door met behulp van computers digitale instrumenten te bespelen. De fascinatie voor IT was geboren.
Flexibele, continue beschikbaarheid
h19 heeft zich al jarenlang gevestigd in een karakteristiek rijksmonument op de Heuvel 19 (h19) in Oosterhout. Het pand ademt kunst en cultuur en bezoekers raken hierdoor geïnspireerd. Robert: “Iedere ruimte in het pand heeft dubbele functies, in de ochtend is dit bijvoorbeeld mijn werkplek maar in de middag maak ik plaats voor de pianolessen.” Een gebouw dat aan vele overheidseisen moet voldoen voor een non-profit organisatie met schaalbare en flexibele IT oplossingen, een uitdaging in maatwerk voor Global-e.
Met 15 mensen in vast dienstverband en daaromheen een grote schil van zzp’ers en gastdocenten die van locatie, werktijd en werkplek verschillen, was het vooral een uitdaging om iedereen de juiste bereikbaarheid en beschikbaarheid toe te kennen. Door h19’s bestaande IT-infrastructuur te vervangen door een meer geoptimaliseerde installatie om zo de efficiëntie te verbeteren, kon met het complete ICT pakket aan de behoeften van de organisatie worden voldaan. Dankzij dit totaalpakket aan voorzieningen op het gebied van netwerk, Microsoft 365, telefonie en support heeft h19 nu haar productiviteit en efficiëntie aanzienlijk verbeterd en kan het zich richten op haar corebusiness: kunst- en cultuureducatie.
One-stop IT shop
Robert Spronk is tot dusver tevreden, “Wanneer je alles bij één partij onderbrengt met experts die weten wat ze doen, geeft dat een gevoel van rust. Ik heb bij Global-e een proactieve accountmanager die daadwerkelijk mee- en vooruitdenkt en voor ons IT begrijpelijk maakt. Global-e weet wie hun klanten zijn, ik merk dat in iedere vorm van contact. Doordat zij ons als klant echt kennen, ben je geen nummer en gaat alles ook sneller. Dat geeft een vertrouwd gevoel.”
Er is al jaren sprake vanuit de gemeente Oosterhout om het Centrum voor de Kunsten te verplaatsen naar een andere locatie. Tot dusver is h19 meer dan tevreden over het totaalpakket aan ICT diensten waar Global-e hen in voorziet en mocht de genoemde verhuizing een daadwerkelijke datum krijgen, dan zal de prettige samenwerking uitgebreid voortgezet worden.