GRM-Expertises, het onafhankelijk landelijk werkend expertisebureau voor onder andere letsel- en overlijdensschaden, heeft met hun lijfspreuk ‘How can I help?” een enorme stap genomen in de digitalisering die in de desbetreffende branche nog niet zo vanzelfsprekend was.
John Peerbolte, per 1 januari 2020 werkzaam als directeur van het Roosendaalse verzekeringsbedrijf, zag de mogelijkheden binnen het bedrijf al vanaf het begin. “Je zult het wellicht niet geloven, maar een kleine anderhalf jaar geleden liepen onze collega’s nog met dozen rapporten en dossiers te sjouwen.” Een riskante gewoonte die in de branche normaal lijkt te zijn. “Ik zag een aantal mogelijkheden met dit bedrijf, en digitalisering was een vereiste.”
Samen met zijn collega Renske Oostvogels (een van de key-users binnen de organisatie), begon hij de zoektocht. Renske: “In het werk wat wij doen is discretie en vertrouwen het grootste goed, wanneer je met papieren dossiers werkt strookt dit met elkaar. Het was dus belangrijk dat we op zoek gingen naar een partij die dezelfde inzichten heeft als wij, maar ook als adviseur kon functioneren, een echte partnership dus.”
Een toekomstgerichte blik
In de verzekeringsbranche is het werken met gecertificeerde leveranciers die hun security ‘op orde hebben’ een must. Een relatie van GRM – ICT bedrijf 24ICT – adviseerde Global-e ICT solutions. Met een futureproof voorstel en de begeleiding die Global-e de key-users zou bieden, kon het project van start.
Dankzij het maatwerk advies werd gekozen voor de oplossing Cloud24You Next van Global-e, de private cloud oplossing voor ondernemingen die de hoogste eisen stellen aan veiligheid, schaalbaarheid en beschikbaarheid. Additioneel aan deze cloudoplossing is een back-up omgeving ingericht voor GRM. Recent is tevens een ‘Zero Trust’ beleid geïmplementeerd voor alle apparaten zoals werkplekken en smartphones. Dit principe komt neer op een never trust, always verify- strategie wat een flinke stap voorwaarts is op het vlak van beveiliging. Met deze combinatie van ICT oplossingen is gekozen voor een betrouwbare en toekomstgerichte aanpak, passend bij de visie van beide organisaties en noodzakelijk in de verzekeringsbranche.
Binnen een jaar tijd is de gehele omgeving van GRM gedigitaliseerd en werken alle medewerkers van GRM nu in de cloud. Renske is dusdanig betrokken geweest bij het project dat zij nu ook korte hulpvragen van collega’s kan oplossen. “Ik wil altijd precies weten hoe iets werkt, zodat ik hier in de toekomst op kan anticiperen. Mijn hulpvragen richting Global-e zijn inmiddels zelden meer voor de eerstelijn!”
Alles valt of staat met vertrouwen
Ook John is tevreden. Zijn visie voor het bedrijf met de bijpassende quote “Hoe kunnen we helpen?” lijkt met deze cloud omgeving nog meer voeten in de aarde te hebben. “Nu kunnen we stappen maken. Als alles facilitair in orde is, richt je je op andere zaken. Zo ben ik een groot voorstander van flexwerken, mensen moeten hun werk kunnen doen op de plek die zij het prettigst vinden. Ons kantoor in Roosendaal verhuist binnenkort naar een meer centrale locatie in Roosendaal. Omdat al onze dossiers en rapporten nu gedigitaliseerd zijn, kunnen we werken waar we willen. En voor zowel onze medewerkers als leveranciers van GRM geldt: alles valt of staat met vertrouwen. Dankzij deze vooruitgang laten we zien dat het vertrouwen er is.”
Update: De groei
De volledige migratie is inmiddels verzorgd naar Microsoft 365 in combinatie met Cloud24You Next, de private cloud oplossing van Global-e voor ondernemingen die de hoogste eisen stellen aan veiligheid, schaalbaarheid en beschikbaarheid.
Sindsdien hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan. Zo is inmiddels de implementatie van het gehele netwerk voor het nieuwe kantoor in Roosendaal verzorgd. Het netwerk is opgebouwd middels Managed Meraki oplossingen, aangevuld met Ubiquiti UniFi hardware. Door gebruik te maken van monitoring en preventieve installatie van software-updates en ad-hoc security updates is er actieve controle van de Managed Meraki Firewall en wordt proactief op meldingen geacteerd.
Tevens is voor GRM de Microsoft Teams Phone oplossing geïmplementeerd nadat gezamenlijk een volledige callflow is ontwikkeld om de oplossing naadloos op de operationele situatie aan te laten sluiten. De Microsoft 365 omgeving van GRM Expertises bevat nu nóg meer mogelijkheden waardoor de communicatie verder is gestroomlijnd en de medewerkers nog efficiënter samenwerken.